14 feiten over mobile marketing waar je versteld van zult staan| kennisbank

Iedereen weet het ondertussen wel; mobiele apparaten zijn volkomen geïntrigeerd in ons leven. Mobiele apps hebben de wereld veranderd. Of het nu gaat om gezondheidszorg, winkelen, nieuws, media, reclame of games: de smartphone is een belangrijk onderdeel van bijna alle facetten in ons leven. Het is slim om hierop in te spelen met mobile marketing.

Tijd voor wat interessante, dikgedrukte, feiten! De gegevens hieronder laten duidelijk zien waarom het zo belangrijk is als ondernemer of bedrijf om gebruik te maken van de mogelijkheden van apps. Apps geven zoveel kansen, en die kansen worden alleen maar groter. Voor jou en voor een app developer. Als je eenmaal een app hebt, dan moet je gebruik maken van mobile marketing om te zorgen dat je app deze kansen blijft gebruiken.

mobile marketingmobile marketingMarktgrootte

De markt van mobiele apps gaat de komende jaren alleen maar groeien. In 2014 waren er al 4,3 miljard mobiele gebruikers. In 2019 zullen dat er zelf 5,2 miljard zijn! Met een huidige bevolking van meer dan 7 miljard mensen, is dat wel een erg hoog percentage!

mobile marketingApp downloads

Wat doen mensen de hele dag op hun telefoon? Juist, apps gebruiken! Het aantal app downloads groeit met 345% per jaar. Iedere seconde (!) worden er 850 apps gedownload uit de Apple App Store. Dan hebben we het dus nog niet eens over de Play Store van Google... Er worden veel verschillende apps gedownload. De gemiddelde smartphone eigenaar gebruikt 24,7 apps per maand. Steeds meer acties die van origine via websites verliepen worden nu ook via mobiel voltooid. Zo wordt 45% van e-mails voortaan op smartphones via apps geopend. Bijna de helft dus! Ook komt betaling via apps steeds vaker voor. 20% van betalingen bij Starbucks in de VS kwamen via telefoons. Een goede manier van mobile marketing!

mobile marketingLiefde voor apps

Mensen houden echt van hun smartphones, het hoort bij alles wat ze doen op een dag. 44% van de Amerikanen zegt geen dag zonder smartphones te kunnen leven. Dat is goed nieuws voor een applicatie ontwikkelaar én als je een app ontwikkelen wil! Amerikanen tussen de 18-24 jaar gebruiken apps nu gemiddeld 91 uur per maand. Dat aantal gaat ook alleen maar groeien, de tieners van nu gebruiken apps gemiddeld 6,3 uur per dag. Van deze tieners heeft ook 50% een winkel-app op hun telefoon staan. Maak je een app voor deze doelgroep? Dan is het handig om te weten dat 50% van de jongeren mobiele aankopen doet. 

Er bestaat zelfs een nieuw fenomeen: mobiele verslaving. Dit zijn mensen die apps 60 of meer keer openen per dag. In 2015 waren er 280 miljoen mobiele verslaafden, dat is een groei van 59% met het aantal verslaafden in 2014.

mobile marketing

mobile marketingMobile Marketing

Apps veranderen het consumentengedrag en daarom is het des te belangrijker om aan mobile marketing te beginnen. Het is de ideale manier om betrokken klanten te creëren. Het is cruciaal dat je een goede strategie hebt voordat je begint met het lanceren van je app. De levensduur van apps is namelijk bijzonder kort: in de eerste 6 maanden bereiken apps al de helft van hun maximale gebruik. Daarom moeten app-ondernemers weten hoe belangrijk het is om gebruik te maken van in-app berichten, push notificaties, email en sociale media. Uit onderzoek blijkt dat deze gepersonaliseerde communicatie via apps leidt tot 2x zoveel retentie in 90 dagen. Dit is de manier hoe je app maken kan én levend kan blijven in de snel veranderende mobiele wereld.

Maak een gewoonte van jouw app!

Een manier om veel gebruikers te krijgen is door een routine of gewoonte van jouw app te maken. 

Met een stappenplan die AppSpecialisten heeft gemaakt, zorg jij ervoor dat gebruikers jouw app zó graag gebruiken, dat ze er een routine van maken. 

Hieronder krijg je direct toegang tot de het Gebruikersroutine stappenplan, door je e-mailadres in te vullen.

Ik geloof dat je app succesvol wordt, als je waarde creëert. Daarom stuur ik alleen waardevolle e-mails. Hoe? Dat lees je in de Privacy Statement.

Op het succes van jouw app-droom!

-David

markten
onderwerpen

Reacties

Het verbaasd me dat de levensduur van apps bijzonder kort is.
Gepersonlaiseerde communicatie is dus erg belangrijk.
Ben benieuwd hoe?

He Ben,

Klopt, persoonlijke communicatie is belangrijk. Daarbij is het belangrijk dat het nut van de app (de toegevoegde waarde in de ogen van de gebruiker) vaak benadrukt wordt. Ook het regelmatig gebruik van de app verminderd het aantal deinstallaties.

Een goed voorbeeld hiervan vind ik een nieuwe functie van de Rabobank app. Een belangrijk nut van die app is grip hebben op geld en een vertrouwd gevoel hebben dat er genoeg geld op je rekening staat. Daarin kun je sinds kort instellen dat je een bericht krijgt als er geld is bijgeschreven of afgeschreven boven een bepaald bedrag. Dat betekent bijvoorbeeld dat je niet nerveus om de 10 minuten hoeft te kijken of je loon al is gestort, maar je wordt op de hoogte gehouden. Of, voor mensen die de app minder vaak raadplegen, krijgen ze een bericht als er geld wordt gestort en openen ze dan de app. Het feit dat de berichten zijn toegespitst op de gebruikssituatie van deze mensen, maakt de communicatie persoonlijk.

Meer over dit onderwerp vindt je in dit artikel, dat gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek op dit gebied: https://www.appspecialisten.nl/kennisbank/zorg-dat-je-app-niet-verwijder...

Het Stappenplan routine in app-gebruik vind je trouwens in je mailbox.

Groeten,

-David

Plaats mijn reactie