Meet in 2 minuten hoe goed jouw idee voor een app is

Meet in 2 minuten hoe goed jouw idee voor een app is| kennisbank

Een idee voor een app is niet altijd een goed idee. Testen of jouw idee voor een app een goede is, kan op verschillende manieren maar vandaag houden we het eenvoudig en snel. Over 2 minuten weet je of jouw idee een goed idee is!

Lees het artikel of bekijk de samenvatting in de video:

idee voor een appMinuut 1: Hoe goed past het idee voor een app bij mij?

Jij bent degene die de app tot een succes gaat maken. Het zijn de mensen achter een app die hem tot een succes maken, zoals bijvoorbeeld Sebastian Gaede van MyTherapyEvan Spiegel van SnapChat  of Gwen Stok van de Toon Tellegen app. Hoe groot is jouw passie voor je app-idee? Wil jij een verandering teweeg brengen? Een probleem oplossen? Hoe sterk is jouw motivatie om dit probleem op te lossen?

Geef jezelf een cijfer op een schaal van 0 tot 100 hoe goed het app-idee bij jou past en hoe groot je enthousiasme voor jouw app-idee is.

idee voor een appMinuut 2: Hoe goed past het idee voor een app bij de markt?

Als jij enthousiast bent dan is de vraag of anderen ook enthousiast zullen zijn over jouw app-idee. Dat bepaalt namelijk of mensen de app gaan downloaden en doorvertellen. Je bepaalt dit door te kijken hoe goed jouw app-idee past bij het gedrag van mensen. Doen ze nu al een taak die jij in een app stopt? Of los jij een probleem op dat veel mensen hebben? 

Geef een cijfer op een schaal van 0 tot 100 hoe goed het app-idee aansluit op de markt en past bij het gedrag van mensen.

idee voor een appUitkomst: mijn idee voor een app is…

Deze twee cijfers zet je ieder op een as in de onderstaande grafiek.

idee voor een app

Zoals de gele pijl aangeeft, hoe meer je rechts bovenin zit, hoe beter je app idee. 

Scoor je laag op beide factoren (linksonder), dan is het lastig om vanuit hier een goede app te maken. Ga op zoek naar een ander idee dat past bij de markt én bij jou!

Een stuk beter is een idee dat hoog scoort op "past bij markt", maar lager op "past bij mij"(linksboven). In dat geval is het slim om op zoek te gaan naar motivatie. Kom in aanraking met de markt waarvoor je app bedoeld is en kijk of je een 'haakje' kunt vinden om jouw motivatie te versterken. Stel ook doelen voor jezelf. Jij zorgt uiteindelijk dat je idee voor een app een succes wordt! Vind je geen of weinig motivatie? Bedenk dan liever een ander idee dat beter bij je past.

Als je rechtsonder zit, past je idee wel bij jou, maar minder bij je markt. Of je weet nog niet of je app aansluit op het gedrag van mensen of een probleem oplost. Je kunt dan marktonderzoek doen om hierachter te komen, bijvoorbeeld door mensen te observeren die in de situatie zitten waarvoor je app bedoelt is. Stel jezelf dan de vragen: Welk gedrag vertonen zij? En past jouw app daarbij? Merk je dat ze een probleem hebben dat jouw app gaat oplossen?

Zit je rechtsboven, dan past je idee bij jou én de markt. Goed nieuws, je kun nu de volgende stap zetten, die hieronder staat beschreven:

idee voor een appDe volgende stap met je idee voor een app

En hoe scoor jij? Moet je nog werken aan je enthousiasme of juist aan de aansluiting van jouw idee op de markt? Na 2 minuten weet je al best veel, maar nog niet alles. Wil je een beter beeld krijgen van je app-idee? Dan kan je als extraatje de App-idee Scan downloaden.

Dit is een handig scan waarmee je precies weet welke stappen je nog moet zetten om je idee sterker te maken. 

Hieronder krijg je direct toegang tot de App-idee Scan, door je e-mailadres in te vullen.

Als je een idee voor een bedrijfsapp hebt, download dan de App Business Scan:

 

App-idee Scan:

Test je app-idee.

app advies

 

Verstuur deze PDF naar je e-mailadres:

 

Ik geloof dat als je waarde creëert, je app succesvol wordt. Daarom stuur ik alleen waardevolle e-mails. Hoe? Dat lees je in de Privacy Statement.

App-Business Scan:

Bepaal de aanpak voor je bedrijfsapp.

 

Verstuur deze PDF naar je e-mailadres:

 

Ik geloof dat als je waarde creëert, je app succesvol wordt. Daarom stuur ik alleen waardevolle e-mails. Hoe? Dat lees je in de Privacy Statement.

Ik wens je een succesvolle app toe.

-David

markten
onderwerpen